Els alumnes de 2n curs del cicle formatiu de Grau Superior de Gràfica Publicitària de l’Escola Municipal d’Art i Disseny Gaspar Camps, han realitzat el disseny d’un logotip i d’una guia en format llibret per a pacients intervingudes de càncer de mama per a la Unitat de Mama del Consorci Sanitari de l’Anoia (CSA).
Les indicacions pels alumnes eren que el disseny havia de transmetre un missatge de tranquil·litat, sense dramatismes i que fos de caire pràctic i clar. Havia de contenir una imatge gràfica neta, amb tipografia de pal sec, amb cromatismes blancs, verds i tenir en compte el color rosa.
El professorat va fer una tria entre els treballs presentats i va enviar-la al CSA. Aquest, va crear un jurat format per professionals de la Unitat de Mama i directius, representants de l’Associació Espanyola Contra el Càncer (AECC) i usuàries intervingudes de càncer de mama. Després d’un procés de votació es van escollir un logo i un llibret guanyadors.
El premi s’ha donat a conèixer el divendres dia 19 al vestíbul de l’Hospital. Resultant la proposta de l’Arnau Gracia com a logo guanyador i la de l’Aida Jorba com a guanyadora del llibret.
La iniciativa ha estat possible gràcies a la col·laboració entre el Dr. Josep M. Abad, coordinador de la Unitat Funcional de Mama i de la resta del seu equip i la direcció, professorat i alumnat de l’Escola Gaspar Camps.
A l’acte hi van assistir els alumnes i professorat de La Gaspar, els professionals del CSA implicats, representants de l’AECC, així com el gerent del CSA, Dr. Ferran Garcia i director assistencial, Dr. Joan Miquel Carbonell. Ambdós han agraït la iniciativa i felicitat als implicats.